вівторок, 5 липня 2016 р.

СТАНОВЛЕННЯ МОВЛЕННЄВОЇ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ

СТАНОВЛЕННЯ МОВЛЕННЄВОЇ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ
Опанувати рідну мову дитина починає в сімї. тож аби процес формування мовленнєвих здібностей відбувався правильно та сприяв становленню мовленнєвої особистості дитини, дотримуйтеся таких правил:
*    Уникайте використання запитань-зауважень дисциплінарного характеру («Хто тобі дозволив це брати?», «Чому ти не слухаєшся?», «Куди ти поліз?», «Що ти робиш?»)
*    Розвивайте загальну та дрібну моторику дитини,що безпосередньо  впливає на розвиток мовлення
*    Не порівнюйте мовленнєві досягнення окремої дитини з досягненнями її однолітків
*    Визнавайте право кожної дитини на індивідуальне мовленнєве зростання – темп, терміни оволодіння мовленням (якісні та кількісні показники)
*    Супроводжуйте мовленням усі контакти з дитиною: гра, гра-забава, ігрова вправа, гра-заняття, спільна діяльність
*    Забезпечуйте спілкування з дитиною відповідно до орфоепічних норм української мови
*    Остерігайтеся уподібнення до дитячого мовлення, шаблонності в побудові висловлювання
*    Заохочуйте активне мовлення дитини – не поспішайте миттєво виконати її бажання, реагуючи лише на плач, крик, невербальні прояви. Знаючи можливості активного мовлення дитини, короткими запитаннями спонукайте її до звукового чи словесного означення прохання
*    Базуючись на досвіді дитини,періодично намагайтеся зацікавити її і вивести на рівень інтересу, спонукаючи до запитань, порівнянь, аналогій, узагальнень, ототожнення, встановлення взаємозв’язків між предметами, об’єктами, явищами
*    Не активізуйте мовлення дитини, якщо вона відчуває дискомфорт, та не ігноруйте її інтерес до певного предмета або явища, адже дитина має право на час, тривалість і силу прояву свого інтересу

Пам’ятайте, що мовленнєвий простір, насичений зразками мовленнєвої культури, є основним джерелом становлення мовленнєвої особистості в ранньому дитинстві. Мовлення дитини формується через наслідування, тому попіклуйтеся про створення для неї сприятливого розвивального мовленнєвого середовища, основним і незмінним суб’єктом якого є дорослий – партнер у спілкуванні та спільній діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар